lunes, 4 de febrero de 2008

40 mil de 44 millóns...

...iso é un 0,1%


Tralo acontecido onte pola noite na glamurosa gala dos Goya, este Paiaso, cheo de boas intencións, chega á conclusión de que o Cine Español ten exactamente o que se merece, se non demais. E non estou a falar da calidade das películas ou das temáticas, falo do Colectivo en xeral, que, como clones perfectos do Moco Babeante, non fan máis que chorar e chorar porque “as salas están baleiras”, “non podemos competir coas películas americanas”, “ a piratería está a acabar con esta industria, na que hai grandes profesionais e novos talentos que precisas apoio”, “o cine español ten unha gran calidade, moi superior aos blockbusters americanos”. ¡Pois que se apliquen o conto, se queren público, xa saben o que facer!

Resulta que onte gañou o premio á mellor película “la Soledad”, unha película que estivo brevemente en cartel e que viron 40.000 espectadores, unha película da que hoxe é a primeira vez que escoito falar, que, obviamente, non vin, e que pode ser unha gran película, pero, se queren saír da crise de espectadores na que se atopan metidos, non creo que sexa a mellor elección. Por non falar, que neste país, onde o goberno, ou sexa, nós, subvenciona a maior parte do cine nacional, moitas películas feitas con cartos públicos quedan sen estrear.

Das outras nomeadas: “El Orfanato”, “Nueve Mesas de Billar Francés” e “Las Trece Rosas”, só vin “El Orfanato” e non vou entrar a criticalas sen telas visto, diso xa se encargará a Suegra maligna que campa por estes lares. Pero polo menos escoitei falar de todas e era consciente da súa existencia.

O feito é que nunha empresa en crise de ventas, que sobrevive grazas ás subvencións do estado, a película máis destacada a viron 40.000 persoas de 44 millóns de habitantes, estou seguro de que a maioría dos membros do xurado non a viron no seu momento, e teñen os “santos collóns” de ir criticando películas como “Supersalidos”, “Spiderman”, “Rambo” ou incluso “Torrente”. O que teñen que facer é películas malas, básicas e repetitivas como as anteriores, gañar diñeiro enchendo as salas (que, polo visto está chupado) e autofinanciarse as súas grandes películas de autor. E se o estado quere subvencionar algo, que subvencione a publicidade de películas xa producidas, para encher as salas e conseguir cine rentable. PORQUE O CINE É UN NEGOCIO DE ENTRETEMENTO, os que queiran facer ARTE, que poñan as súas películas nos museos (cando menos que non se choren se non teñen público).

O que se consegue coas subvencións é eliminar a criba de calidade ou comerciabilidade dunha produción, permitindo ter máis produto do que pode ser consumido, retroalimentando a crise do sector. Para rematar dicir que os poucos directores que teñen suficiente calidade (ben artística ou ben comercial, pero calidade a fin de contas) subsisten sen problemas: Alex de la Iglesia, Almodovar (máis que me pese), Amenabar...

Ante todo proxenie, non busco crear polémica en torno ao cine español... je, je, je

8 comentarios:

suegra cinéfila dijo...

Amén.

No me puedo creer cuanta sabiduría hay en estas palabras. No tengo que apostillar absolutamente nada. De hecho, había puesto otra respuesta de la que manaba odio y desprecio hacía todos los amantes del cine español….pero decidí que es mejor no añadir nada; el cine español está en las salas y el problema no es la distribución (quizás si, pero no se distribuyen porque no interesan)
¿Por qué no ganó el orfanato? Mi respuesta es: Es una película comercial, que no es lo suficientemente caralluda como para obtener el máximo galardón. En casos como las pelis de Amenazar o el Laberinto del Fauno el éxito de taquilla no oscurecía la calidad de la película, en este caso sin embargo, tengo la sensación que premiar al Orfanato sería como premiar a aquello contra lo que luchan: un cine mediocre pero de éxito. No obstante, estoy seguro que Orfanato caga por toda la mierda de cine que premiaron ayer.
Y aunque no tenía que añadir nada, pues me veo en la obligación de preguntar ¿por qué hacen esa mierda de cine? Yo creo que lo hacen porque no son capaces de hacer ese cine mediocre que reina en las salas(de cine y de casa) porque cuando quieren hacer algo entretenido lo convierten en “interesante”. Como las comedias, si son españolas o a) empiezan de risa y acaban de pena o b) si son cómicas, cómicas van de tios que se tiran a tías y estas salen en bolas la mayoría del tiempo. (a esa basura es a lo que llaman cine comercial) Y es un ejemplo, porque hay varios.
Y debo romper una lanza a favor del cine español. Le damos demasiada caña. Si,si, leéis bien. Creo que un poco de la mierda merecida que le echamos al cine deberíamos empezar a tirársela a las series de producción española. Deberíamos hacer un maratón de ”Cuenta atrás” para compararlo con “los soprano” “the wire” o “24”(conste que pongo 2 de 3 que no me entusiasman especialmente) . Es que son malos,joder, lo hacen mal y punto. No es el dinero ni los actores ni nada… es que lo que hacen es mierda y punto. Deberíamos llamar a John Rambo para que acabe con todo el mundo relacionado con el cine español(y de manera violenta). Y volver a empezar.

Por cierto: no puedo dejar pasar la ocasión para decir que el gremio de actores, directores y toda esta gentuza son una panda de sociatas reconocidos. Si bien es cierto que todo lo relacionado con la derecha huele a rancio… lo relacionado con los sociatas huele a ….
a) Rosas recién cortadas
b) Estiércol regado con un surtamen de babeantes restos humanos
c) Caca de la vaca
d) Tortilla de patatas y vino barato.

Manubrio de Ébano dijo...

Totalmente dacordo co Paiaso e a súa certeira análise. En xeral as superproduccións americanas son tan malas coma o cine pretencioso español, eu non teño nengún interés en ningunha das dúas cousas. Digo en xeral, porque a de Rambo quéroa ver do mesmo modo que trato de ver as de Julio Médem no cine.

Elemental de moco dijo...

Bah, sólo diré que sois una panda de enfermos prejuiciosos.

La suegra melomana dijo...

Elemental del moco ofrece grandes argumentos.Me ha convencido.

El manubrio meador compara a Medem y a Rambo... ¡genial! yo también creo que son lo mismo. Si me pongo en serio a ver una pelicula de ellos me pego un tiro. Por lo menos Rambo saca la parte sensible de mi ser y me hace llorar de corazón(no de pena como el cine español).

3872 Orcos dijo...

¿¡¡¡prexuiciosos!!!?

vou poñer outro exemplo, David Cal, élite mundial, por comparalo sería un Spilberg dentro do "remo", NON PODE ENTRENAR PARA AS OLIMPIADAS PORQUE NON TEN SUBVENCIÓN DO ESTADO, mentres, insisto, hai subvencións para películas que non se estrean.

Elemental de moco dijo...

Vaya, además de prejuicioso demagogo. Pues nada, hagamos sólo películas comerciales, premiemos a la gran industria, a los que tienen la fábrica de hacer películas como churros carentes de contenido pero, eso sí, "bien hechas", películas de mierda, que dejen indiferente pero entretenida a la población. Total, el cine es sólo un negocio, ¿no?

3872 Orcos dijo...

Pues claro que es SÓLO un negocio, ¿o es otra cosa? Además, muy buenos y reconfortantes no deben ser los contenidos de las "grandes" creaciones independientes cuando no las ve ni cristo.
Mucho mejor dejar indiferente y entretenido que aburrido y asqueado.

Suegra del señor Burns de los simpson dijo...

Excelente!!!

Me encanta asistir como mero espectador a esta discusión.

Pero cuidado... no confundir cine independiente, de autor,(que las hay buenas) con cine español. El cine español es simplemente malo: el comercial y el no comercial.